fredag 19 augusti 2011

Macarons

Idag var det alltså premiärbakning, trots alla uppmaningar om att macaroner inte ska bakas i regnväder. Skit på er säger jag, Max ska ha kakor!

Mycket riktigt så blev första plåten inte så skoj, men jag tror mer det berodde på att de hade behövt vila till sig lite mer. Inte heller slutresultatet blev kanske världens snyggaste macarooner (däremot förmodligen de kladdigaste), men jag är hyfsat nöjd för att vara ett premiärbak.

Nåväl. Utan fler bortförklaringar - här kommer mina snygga kakoooor :)














Första plåten, inte så vacker...




















Det tar sig sa pyromanen!




















Chokladganachen rann visst lite.. men nåja, det ser nästan ut som de ska! Egentligen borde jag baka några andra kakor åt lilla masken Max också, men jag orkar inte mer ikväll (ledsen sis). Hoppas du har laddat med andra kakor också ;)

1 kommentar:

Hanna sa...

Räcker så bra så sis! <3 Kakorna ser mumsiga ut! Ja jag har ju bara hembakat vet du väl..Haha! ;P