tisdag 30 oktober 2012

Bakdags

Åh jag har ju bara jobb i huvudet just nu, och det är ju inte så jäkla kul att skriva om hela tiden - och mycket annat kommer visst inte in i bloggen...Nu får jag allt ta mig i kragen lite.

Sedan sist har en ny vän har flyttat in i huset, nästan lika gammal som jag. Hade planer på att köpa mig en sprillans ny sån här, istället fick jag ärva mammas assistent inköpt 1982. Och helt galet, men den funkar fortfarande bra! Den blir lite tjurig när jag kör för tunga degar, men jag ska nog klara mig ett tag framöver.

Söndag har blivit lite av en bakdag de senaste veckorna - skönt att kombinera att få hembakat gott bröd (är SÅ less på allt köpt, smaklöst bröd) med lite avkopplande bakning. Båda bröden kommer från min absoluta favorit-brödbok just nu: Bröd från Brunkebergs bageri (Hélene Johansson). Jag får öva lite på utseendet, men smaken är det minsann inget fel på!

Pain Blanc


Havrebröd
 Åh och igår kom Matmagasinets julnummer.. my god, jag vill baka julkakor. Gud så gott. Det är väl legitimt eller hur, varenda butik har ju börjat sälja julsaker redan.. pff!


3 kommentarer:

Hanna sa...

Kan man beställa några limpor? ;) Ser grymt goda ut! :)
Kraaam sis, hoppas allt är bra?

Emma sa...

Kan man säkert ordna, vad är du ute efter då? Allt är bra, själv då? kram <3

Hanna sa...

Nej då sis, bara skojar! Får baka själv.. ;) Jodå, trött som vanligt. Ledig ti och ons. Nu väntar 7 dagars arbete... Kram